ഓംബുഡ്സ്മാനുമായുള്ള പരാതികൾ പരിഹരിക്കുന്നതിന് എസ്എംഎസ് ചെയ്യുക - ആർബിഐ - Reserve Bank of India
SMS on Resolve Complaints with Ombudsman
Lodge your complaint against any bank, NBFC or payment system participant on https://cms.rbi.org.in under RB-Integrated Ombudsman Scheme. Call 14440 for more
IVRS on Resolve Complaints with Ombudsman
Thank you for calling RBI. If you are having any unresolved complaints against banks, NBFCs and non-bank issuers of prepaid payment instruments, please lodge your complaints on RBI’s Complaint Management System (CMS) portal (https://cms.rbi.org.in) or send to the Centralised Receipt and Processing Centre, RBI, Chandigarh (Email : crpc@rbi.org.in).
ക്വിക്ക് ലിങ്ക്
നിങ്ങൾ കൂടുതൽ അറിയാൻ ആഗ്രഹിക്കുന്ന വിഷയത്തിൽ ക്ലിക്ക് ചെയ്യുക, അതിനെക്കുറിച്ച് നിങ്ങൾക്ക് വിശദമായ വിവരങ്ങൾ ഉണ്ടായിരിക്കും. നിങ്ങൾക്ക് കൂടുതൽ വ്യക്തതകൾ ആവശ്യമുണ്ടെങ്കിൽ, ദയവായി rbikehtahai@rbi.org.in ൽ ഞങ്ങൾക്ക് എഴുതുക