ओम्बड्समॅनसह तक्रारींचे निराकरण करण्यासाठी एसएमएस करा - आरबीआय - Reserve Bank of India
SMS on Resolve Complaints with Ombudsman
Lodge your complaint against any bank, NBFC or payment system participant on https://cms.rbi.org.in under RB-Integrated Ombudsman Scheme. Call 14440 for more

IVRS on Resolve Complaints with Ombudsman
Thank you for calling RBI. If you are having any unresolved complaints against banks, NBFCs and non-bank issuers of prepaid payment instruments, please lodge your complaints on RBI’s Complaint Management System (CMS) portal (https://cms.rbi.org.in) or send to the Centralised Receipt and Processing Centre, RBI, Chandigarh (Email : crpc@rbi.org.in).
क्विक लिंक्स
तुम्हाला ज्या विषयाबद्दल अधिक जाणून घ्यायचे आहे त्यावर क्लिक करा आणि तुमच्याकडे त्याबद्दल तपशीलवार माहिती असेल. जर तुम्हाला आणखी स्पष्टीकरण हवे असेल तर कृपया आम्हाला rbikehtahai@rbi.org.in वर लिहा