ਓਮਬਡਸਮੈਨ ਨਾਲ ਸ਼ਿਕਾਇਤਾਂ ਨੂੰ ਹੱਲ ਕਰਨ ਤੇ ਐਸਐਮਐਸ - ਆਰਬੀਆਈ - Reserve Bank of India
SMS on Resolve Complaints with Ombudsman
Lodge your complaint against any bank, NBFC or payment system participant on https://cms.rbi.org.in under RB-Integrated Ombudsman Scheme. Call 14440 for more
IVRS on Resolve Complaints with Ombudsman
Thank you for calling RBI. If you are having any unresolved complaints against banks, NBFCs and non-bank issuers of prepaid payment instruments, please lodge your complaints on RBI’s Complaint Management System (CMS) portal (https://cms.rbi.org.in) or send to the Centralised Receipt and Processing Centre, RBI, Chandigarh (Email : crpc@rbi.org.in).
ਤੇਜ਼ ਲਿੰਕ
ਉਸ ਵਿਸ਼ੇ ਤੇ ਕਲਿੱਕ ਕਰੋ ਜਿਸ ਬਾਰੇ ਤੁਸੀਂ ਹੋਰ ਜਾਣਨਾ ਚਾਹੁੰਦੇ ਹੋ ਅਤੇ ਤੁਹਾਡੇ ਕੋਲ ਇਸ ਬਾਰੇ ਵਿਸਤ੍ਰਿਤ ਜਾਣਕਾਰੀ ਹੋਵੇਗੀ. ਜੇ ਤੁਹਾਨੂੰ ਹੋਰ ਸਪਸ਼ਟੀਕਰਨ ਦੀ ਲੋੜ ਹੈ, ਤਾਂ ਕਿਰਪਾ ਕਰਕੇ ਸਾਨੂੰ rbikehtahai@rbi.org.in ਤੇ ਲਿੱਖੋ